Tower of God

6 aprecieri
Adaptarea anime a Turnului lui Dumnezeu a fost întâmpinată cu o mulțime de hype, atât de la fanii webtoon, cât și o bună parte din comunitatea anime în general. A fost prima adaptare reală a unui manhwa coreean (fără a lua în considerare cuplul OVA-uri obținute de Noblesse. Obține o adaptare adecvată a anime-ului și în cursul acestui an), iar succesul său ar putea deschide porțile către o lume cu conținut nou, care este gata să fie adaptată din manhwa .

Deci, adaptarea Turnului lui Dumnezeu a fost la înălțimea hype-ului? Aș spune sincer că nu. De fapt, este foarte scurt. Nu este nici pe departe cât de bine ar fi putut și ar fi trebuit să ia în considerare conținutul care urma să fie adaptat. Majoritatea recepției anime-ului în ansamblu a fost destul de pozitivă pe internet, dar pentru cineva care a fost fan al webtoon-ului, sa dovedit a fi o dezamăgire masivă. Când am citit webtoon-ul pentru prima dată, am fost absorbit de mediul întunecat, de motivele interesante ale personajului, de nemilosul lumii și de lumea masivă și neexplorată care era turnul. Unul dintre punctele de vânzare ale webtoon-ului este misterul care înconjoară totul și faptul că detaliile și cunoștințele sunt dezvăluite puțin câte puțin într-o manieră complexă, fără niciun fel de hrană cu lingura publicului.

Animeul a pierdut cea mai mare parte din asta și multe altele.

Chiar și după ce m-am plâns atât de mult, de ce i-am dat un rating de 7? Ei bine, chiar dacă sunt extrem de dezamăgit de adaptare, totuși este un anime destul de decent. Da, nu este la fel de bun pe cât ar fi putut fi, dar încă se distrează în cea mai mare parte și, dacă îl privesc din ochii cuiva care nu citise manhwa în prealabil, ar fi un spectacol foarte plăcut .

Povestea începe cu Rachel care dorește să urce pe turn pentru a vedea stelele la care visase mereu și Bam o urmărește ca un câine care îl urmează pe stăpânul său. Dar pot înțelege de ce Bam face asta. Rachel este o persoană atât de uimitoare: tandră, altruistă, plină de compasiune, amabilă și, pe lângă asta, este destul de drăguță și în anime. De ce n-ar vrea cineva să urmeze această Zeiță?

Cu toate acestea, într-o notă mai serioasă, ea este singura persoană pe care Bam și-a cunoscut-o întreaga viață, așa că atunci când intră în turn dorind să-și împlinească visele, el o urmărește. Simp este un cuvânt care a fost asociat mult cu Bam în ultimele 3 luni. Spune-mi, numi un copil care plânge după mama ei și zâmbește doar când o vede în apropiere? Dacă da, atunci cred că aveți lucruri mai importante pe care trebuie să le ordonați mai întâi. Oricum, Bam este acel copil a cărui mamă l-a părăsit și încearcă să meargă după ea. Un obiectiv de înțeles, cred.
Odată ce Bam intră în turn în căutarea lui Rachel, ni se prezintă regulile și funcționarea turnului împreună cu Bam. Etajele, testele care ar trebui să fie trecute pentru a le urca, ierarhia turnului și motivațiile personajelor care doresc să urce acest turn periculos sunt dezvăluite încetul cu încetul. Pe măsură ce Bam învață tot mai multe despre turn, la fel și publicul. Dar și aici începe să apară una dintre problemele majore cu anime-ul. Unele dintre explicațiile despre conceptele și funcționalitatea turnului sunt fie scurte, fie în unele cazuri, complet omise. Acest lucru lasă confuz un spectator care nu a citit webtoon-ul și nu are o idee clară despre aceste lucruri. Webtoon a explicat aceste lucruri într-un mod mult mai ușor de înțeles. Oh, și nu vorbesc despre misterioasa tradiție de aici. Am auzit câteva plângeri despre oameni spunând că răspunsurile nu sunt furnizate imediat. Ei bine, acestea sunt elemente misterioase importante la care se răspunde puțin câte puțin pe măsură ce mergem mai departe în poveste și ceva pe care îl consider unul dintre farmecele seriei. Așadar, nu vă așteptați ca fiecare secret al turnului să vi se spună chiar atunci.

Chiar dacă animeul sacrifică atmosfera întunecată a primului sezon al webtoon-ului, am simțit că au făcut o treabă destul de bună de a crea situații tensionate, mai ales în prima jumătate a sezonului. Au păstrat vibrația nemiloasă a turnului în timpul primelor teste și, chiar dacă au existat elemente care au fost lăsate deschise criticilor, au făcut o treabă bună în general, pentru prima jumătate, barând primul episod, desigur. Primul episod a fost o mizerie. Ritmul a fost peste tot și cu cât vorbesc mai puțin despre regie, cu atât mai bine. După primele 6 episoade, mă simțeam plin de speranță că se va dovedi o adaptare destul de bună, deoarece episoadele 2-6 fuseseră destul de bune și aproape fiecare episod se dovedea a fi o îmbunătățire față de ultimul. Cu toate acestea, toate acestea s-au schimbat în următoarele episoade. Au existat câteva interacțiuni de personaje foarte importante care au fost lăsate deoparte, unele care au fost înlocuite de scene doar anime, care nu au avut alt scop decât să înrăiască cititorii sursă, iar unul dintre cele mai hyped și convingătoare teste din webtoon până în prezent, a fost doar un simplă umbră a ceea ce era de așteptat și ce ar fi trebuit să fie. A fost afectat de toate problemele pe care le am cu animeul dintr-o dată: ritm rău, dialoguri importante tăiate și modificări aduse la unele dintre cele mai bune părți ale testului care nu au fost solicitate.
Când a fost anunțat pentru prima dată că primul sezon avea să fie doar 13 episoade, îndoielile începuseră deja să apară în mintea majorității cititorilor. Primul sezon al webtoon-ului a avut 78 de capitole și nu a existat un alt punct de oprire în afară de sfârșitul sezonului. Deci, toată lumea știa că va exista conținut care va fi eliminat. Și asta ar fi fost acceptabil. Nu mulți s-ar fi plâns dacă ar reduce doar unele dintre conținutul și dialogurile mai puțin relevante, dar nu au făcut doar acest lucru, ci și au eliminat unele dintre cele mai bune și mai importante scene care joacă un rol major în dezvoltarea / deciziile personajele, nu numai în primul sezon în sine, ci și ulterior în următoarele sezoane. Pentru a adăuga acest lucru, au pus în unele anime doar lucruri care nu îmbunătățesc nimic în anime. Dacă este ceva, unele dintre scenele anime doar contrazic personalitățile personajelor. Este o regie pur rău și nu există nicio scuză pentru asta. Ați tăiat unele părți pentru a se încadra în sezon în numărul limitat de episoade? Absolut de înțeles. Îndepărtați momentele importante în timp ce adăugați câteva scene irelevante și stupide? Îmi pare rău, Telecom Animation, dar asta nu o va reduce.

Da, anime-ul în ansamblu suferă de probleme de ritm, dar simt cu adevărat că a existat un mod mult mai bun de a-l gestiona. Unele lucruri sacrificate au fost inevitabile, având în vedere că adaptează 78 de capitole complete în 13 episoade, dar aici este necesară regia inteligentă. Din păcate, o regie bună a cerut prea mult, cred.
Da, Bam este un MC pe tablă și nu are personalitate. Nici măcar nu mă voi certa dacă spui că este bland pentru început. Dar, din nou, la ce vă așteptați de la cineva care a cunoscut o singură persoană întreaga sa viață și a trăit într-o peșteră care nu are nimic. Personalitatea sa este modelată cu experiențele pe care le are în turn și se schimbă în timp în ceva care se dovedește a fi relatabil. Da, naivitatea lui este uneori enervantă, dar este foarte de înțeles de ce acționează așa cum face. Este doar un tip cu adevărat drăguț, care nu cunoaște nimic din răul din lume. Nici măcar nu-și înțelege propriile acțiuni. El este văzut ca cel ciudat din cauza cât de bun este inima și este sursa de auto-reflecție pentru unii dintre oamenii din jurul său. Acea nevinovăție este ceea ce îl face să fie atât de important în modelarea personajelor și influențarea deciziilor lor.

Și prima persoană cu care se întâmplă acest lucru este Khun Aguero Agnis: steaua primului sezon al Turnului lui Dumnezeu. Geniul dintr-una dintre cele mai proeminente familii din turn care a fost abandonat din cauza unui incident în care a trădat pe cineva apropiat, doar pentru a fi trădat de persoana pentru care a renunțat la toate. Revelația sa din fundal în anime este sincer unul dintre puținele lucruri despre care am crezut că anime-ul a fost îmbunătățit de la webtoon. Este ceea ce mănâncă la el și ceea ce influențează o mulțime de decizii de la începutul sezonului. El este cel mai interesant personaj din sezon. Strălucirea sa intelectuală asociată cu o încredere de nezdruncinat (în afară de câteva momente) și schimbarea stării sale mentale, de la lipsa de încredere în ceilalți la credința în anumite persoane din jurul său, îl fac să fie o încântare de urmărit.

"Ce? Este anotimpul său de împerechere? Adu-l aici! Îi voi scoate banana! "
Cine altcineva ar putea spune asta, în afară de Rak Wrathraiser sau Alligator / Crocodile, așa cum îi place lui Khun să-l numească. Un vânător nemilos și mândru care îl alege pe Bam ca pradă supremă. Dar, în interior, el este un softie mare și este probabil al doilea cel mai „inocent” personaj din sezonul de lângă Bam. Ochii lui îi văd pe toți ca pe o broască țestoasă, iar dragostea lui pentru chocobar nu are sfârșit. El este una dintre principalele surse de umor din primul sezon și, deși i-au schimbat unele gag-uri în anime, tot nu l-a împiedicat să se distreze hilar. Voi spune însă că unele dintre cele mai umoristice momente ale sale au fost scurtate sau modificate. Din păcate, citatul pe care l-am menționat mai sus provine de pe webtoon și a fost eliminat din anime.

Shibisu, celălalt comediant, Hatz, spadasinul cavaleresc, o șopârlă puternică, puternică, Anak, Endorsi cu inima rece, dar frumoasă, completează restul distribuției principale. Toți au scopuri pe care doresc să le atingă urcând vârful turnului și unii dintre ei sunt pregătiți să facă acest lucru, indiferent de ce fel de tactici crude sau subestimate ar putea avea nevoie să folosească. Toți au avut personajele lor explorate de-a lungul sezonului. Într-o măsură, cel puțin. Dar pentru Endorsi, unele dintre scenele definitorii care i-au concretizat personajul și mai mult în webtoon, au fost din nou tăiate. Nu voi înțelege niciodată de ce pentru că joacă un rol atât de important în sezonul 2. Un alt lucru care nu mi-a plăcut mai târziu în sezon a fost o porcărie de prietenie care a fost trasă. Webtoon este în mare parte lipsit de puterea rahatului de prietenie. Deși poate fi o bună adăugare uneori în anime, utilizarea acestuia spre sfârșitul spectacolului nu a fost doar inutilă, ci a contrastat personalitățile acelor personaje, în sezonul anime, precum și ceea ce avem în sursă . A fost scos din nicăieri și îmi imaginez că a fost făcut pentru a atrage mai mult publicul mai tânăr. Și nu s-ar fi putut descurca mai rău dacă ar fi încercat.
Am urât schimbările pe care le-au făcut interacțiunile dintre personaje și acesta este un lucru care s-a întâmplat mai ales pe tot parcursul sezonului. Am fost mai iertător și mai dispus să trec cu vederea aceste lucruri la început, dar pe măsură ce sezonul a trecut, schimbările au devenit din ce în ce mai evidente și multe dintre ele erau absolut demne de remarcat.

Stilul de artă de la începutul sezonului a avut o recepție mixtă, unii oameni iubind senzația diferită în comparație cu alte anime, în timp ce unii pur și simplu nu s-au putut obișnui cu schimbarea. Mie, unul, mi-a plăcut că au rămas cu stilul de artă original al webtoon-ului. Uneori ar fi putut fi mai lustruit, dar nu a fost prea rău. Animația nu lasă prea multe de vorbit. A fost solid fără a fi spectaculos. Dacă ar trebui să pun la un nivel, ar fi la un nivel mai înalt decât majoritatea anime-urilor care apar în fiecare sezon, dar nu se afla la nivelul lucrurilor pe care aș numi-le că aveau o animație excelentă.

Un lucru care s-a remarcat pe tot parcursul sezonului, indiferent de modul în care au fost tratate celelalte lucruri, a fost OST. Kevin Penkin își îmbunătățește reputația. Indiferent dacă este vorba de secvențele intense de luptă sau de momentele emoționale, coloana sonoră a continuat să difuzeze fără greș. Dacă ar fi totuși critic, ar fi vorba de utilizarea OST. Uneori, piesele folosite nu se potriveau scenelor, dar asta are mai mult de-a face cu regia sunetului. Și regia generală a anime-ului a fost inferioară. În ceea ce privește OP și ED, ambele sunt fabuloase de ascultat. Ajută că le-a oferit una dintre cele mai bune trupe de K-pop, Stray Kids. La început, nu eram un mare fan al "Slump" ED, dar a continuat să crească asupra mea până când am început "să-l sap".
Am încercat să fiu cât mai imparțială posibil în timp ce scriu această recenzie. Pentru că, dacă compar animeul cu primul sezon al webtoon-ului, nu mă pot abține să nu mă gândesc cât de prost l-au adaptat. Nu vă faceți nicio greșeală, ca adaptare, Turnul lui Dumnezeu este un eșec. Simplificarea excesivă a unora dintre concepte și interacțiuni de personaje, precum și motivații, o face o versiune redusă a sursei. În timp ce schimbările pe care le-au făcut ar putea să nu pară întotdeauna o problemă atunci când sunt privite individual, amalgamarea tuturor se abate de la ceea ce a făcut Turnul lui Dumnezeu mare, în primul rând. Detaliile minute, cum ar fi adăugarea unei singure linii sau scene, care contrazic despre ce este vorba despre un personaj, pot face o diferență uriașă în experiența generală.

Acesta este motivul pentru care am spus că anime-ul ca autonom nu este rău pentru cineva care nu a citit sursa și nu știe ce înseamnă schimbările. De fapt, aș spune că anime-ul ar fi un ceas destul de bun. Majoritatea oamenilor care l-au urmărit pentru prima dată sunt de părere că este un anime bun. Dar asta spune mai multe despre calitatea sursei decât adaptarea în sine. Că chiar și o adaptare la fel de slabă ca aceasta poate fi numită bună ar trebui să fie un compliment pentru webtoon.

Oricum, sper ca personalul să ia act de criticile pe care oamenii le-au avut asupra anime-ului și să se îmbunătățească în al doilea sezon. Pentru că dacă îl adaptează bine, va fi un banger! Voi spune totuși că, dacă continuă să o facă la fel ca în sezonul 1, nu mai am multă speranță ca cititor sursă.
Concluzie generală: Serie acceptabilă.
Joi, 19 noiembrie 2020
RoronoaZoro, CRJ20, Himiko83, iubitordemame, tHd1, ZennyZenIKy